Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, September 15, 2008

mamat egois.

Aku nak cerita satu kisah bengang pagi tadi.
Dekat line nak bayar tol, orang lain boleh beratur, tapi biasalah ada orang2 yg tak tahu bahasa, nak potong q,
Bila sampai part aku, takkan aku nak bagi mudah2 je, ni jalan aku kan,oo kau senang2 nak potong aku. aku jalan buat derk je ikut line aku, apa lagi membara agaknya mamat tu. lepas tu dah aku himpit dekat sangat, dia berjaya lalu kat depan aku. Agaknya sbb tak puas hati kat aku ke apa ke, ooh ye sbb dia nak bukak pintu kereta dia tu, dia dah jauh sangat dengan scanner touch n go tu. lepas tu mamat tu bagi isyarat kat aku suruh berhenti kat depan tu. citt tak kuasa aku. Lepas tu turn aku touch scanner TnG. Mamat tu jalan slow, bagi isyarat lagi suruh aku berhenti depan. Aku celik mata, mulut aku tanya Nape? yang aku faham walaupun mamat tu tak dengar sbb aku tak bukak tingkap, tapi dengan baca gerakan mulut aku dia dapat tahu kot.

Memang agaknya dia panas la tu kot sbb aku pompuan dia laki lawan dia, tercabar la keegoan dia yang letak kat hujung langit tu. Dengan bahasa yang aku pasti dengan bahasa kesat, tapi aku tak heran, dia tunjukkan aku tanda isyarat jadi lucah. Eleh, ingat aku heran, piiiraahhh.. sbb agaknya dia membara lagi sbb aku berpaling jugak kat dia dengan muka yang marah, dia baling aku ngan apa benda tah..
(aku tak ingat kronologi dia baling benda dulu ke dia tunjuk tanda lucah dulu. tapi yang pasti aku memang terkejut masa dia baling dan secara automatik aku jerit gak kat dia- tapi suara tak dengar jugak sbb tingkap tutup)

oo macam ni, dia baling,dan aku terkejut dan aku jerit lawan balik, dia tercabar kat aku, pastu dia tunjuk tanda lucah tu,. aku buat tak heran..
Kalau tak fikirkan benda ni akan jadi panjang, menyusahkan orang lain yang nak gi kerja kalau aku berhenti tengah jalan. dan menyusahkan aku gak lambat gi kerja, nak aje aku berhenti tadi.
Dalam kereta, aku kata kat hati aku sendiri.
Kalau kereta aku ni kemek jasa dia, aku nak sumpah hidup dia tak aman.
Dosa ngan Allah,ko boleh bertaubat minta ampun, dosa ngan manusia, selagi ko tak mintak ampun, aku akan tuntut kat padang mahsyar sebab dengan tangan ko, aku menanggung kerugian.

Sampai kat tempat parking,aku check kereta aku, mujur tak kemek. kalau tak dah kena tuntuan free kat padang mahsyar nanti.

Pada mamat yang bengong dan perasan bagus yang rasa tercabar tadi tu, ko ingat sebab aku perempuan, aku kena beralah ngan ko ye. Ego letak kat kepala lutut.

Masa aku taip ni aku terfikir juga kalau2 dia ikut aku sampai ke tempat ofis ni sbb masa dalam kereta tadi aku tak tengok pula cermin pandang belakang tu. Tapi tak apalah,aku tawakkal aje.

Muka aku toya sepanjang jalan sebelum aku sampai kat tol pagi tadi sbb aku terfikir kisah yang aku baca pagi tadi. Lagi kisah HAMKA yang sedih. Dan juga masalah aku sendiri. Alih2 jumpa plak mamat tak betul stesen yang boleh masuk tahap gila dan boleh hantar ke hospital tampoi sebab skizofrenia.
posted by Mirip at 8:04 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home